zaterdag 14 februari 2015

Vlaamse week tegen pesten

Naar aanleiding van de Vlaamse week tegen pesten dachten we in de groep levensbeschouwelijke vakken samen na over het thema verdraagzaamheid.
De leerlingen mochten zich uiten over verdraagzaamheid, verschillen, discriminatie, terreur,... .
Hun tips voor wereldvrede hebben ze in de vorm van een cadeautje aan de wereld geschonken.

Ziehier enkele wensen van de kinderen aan de wereld:
- Iedereen bij elkaar, geen oorlog, alles samen doen, geen stoute mensen, iedereen verdraagzaam.
- Geen oorlog meer, weg met de wapens, ik wil vrede in de wereld. 
- Vrede en dat iedereen niet meer pest of scheldt naar andere mensen en dat iedereen gelukkig is. 
- Ik wil dat iedereen voor elkaar zorgt. 
- Geef om elkaar. 
- Geen vuile woorden zeggen, goed gedragen en geen domme dingen zeggen. 
- Ik haat oorlog, al ben je blank of ben je zwart in ons klopt hetzelfde hart. Sta klaar voor elkaar. 
- Doe bij niemand iets dat je zelf niet kan verdragen. Verdraagzaamheid is goed, onverdraagzaamheid slecht. 
- Geef om elkaar, laat niemand in de steek. 
- Ik wil dat er meer vrede is, alles dat ik wens: minder racisme, meer vriendschap voor iedereen, dat de armen veel meer rechten hebben. 
- Peace voor iedereen blank of zwart, dik of dun, moslim of vrijzinnig en vooral anti-terreur. 
- Er is geen weg naar vrede, vrede is de weg.  

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten